dinsdag, maart 11, 2008

Kroonluchter in de Grote Kerk

In een week drie opdrachten gedaan. Eentje wordt ervan geplaatst in het Alkmaars Nieuwsblad, en van twee worden er kaarten gemaakt. Een van de foto's uit de serie van de vorige post, dus die van mijn twee collega's voor een project voor de bank. En van de bovenstaande wordt een uitnodigingskaart gemaakt voor de grote Kerk. De kroonluchters worden dan ontstoken. Er hangt er nu nog 1 en daar komen er drie bij. Als ze alle drie hangen, worden ze op een plechtige bijeenkomst ontstoken. Ik ben met mijn broer naar de Grote Kerk gegaan om deze te fotograferen. Was in het begin wat lastig omdat zonder flits de kroonluchter dezelfde tint kreeg als de achtergrond (zie foto hieronder). Dus de focus is dan niet meer de kroonluchter. Door de kroonluchter in te flitsen en de achtergrond dan 1 stop onder te belichten krijg je het effect dat de kroonluchter er uit springt. Eigenlijk dus een theorieles van de Fotoacademie in de praktijk.
Bij het maken van de foto kon ik dus meteen mijn nieuw aangeschafte studioflitsers gebruiken. Rib uit mijn lijf, maar nu al z'n geld waard. Heb nu al zin om ze weer te gebruiken. Hieronder zie je de opstelling die we hebben gebruikt. Om op gelijke hoogte te komen hadden we de 'lift' nodig. Weer een hele ervaring in mijn nog prille fotoleven.

Geen opmerkingen: