dinsdag, september 26, 2006

Over de woelige baren


Dit weekend weer het ouderwetse gezelligheidsweekendje gehad met de peoples van de HEAO. Na een jaar van andersoortig baren is dit weekendje weer in ere hersteld. En wat mij betreft blijven we dat nog een tijdje doen.

Na wat opstartproblemen, althans het starten ging wel goed, maar het remmen wat minder, hebben we toch een fantastisch weekend gehad. Het weer was prachtig, de omgeving schitterend en het gezelschap heel erg gezellig. We zijn begonnen in Grou. Het leek er eventjes op dat we Grou niet uit zouden komen. Met de snelheid waarmee we de haven invoeren hadden we de boot bijna op de steiger gelegd. Maar gelukkig hebben we de uitgang ook weer snel gevonden. Vrijdag avond in het riet gelegen. Erg gezellig, maar wel ontzettend veel muggen. Zaterdag naar het Sneekermeer gevaren. Over het overvolle sneekermeer tussen de duizenden zeilbootjes geslalomd waarbij we ongetwijfeld een of meerdere zeilwedstrijden actief hebben beïnvloed. Daarna heerlijk gegeten in Sneek. Zondag weer lekker doorgetuft naar Langweere. En helaas gisteren alweer de boot ingeleverd. Maar het was wel geweldig hoor. Ik schommel nog steeds moet ik eerlijk zeggen. Zeker als ik mijn ogen sluit.

Gisteravond alweer de tweede les van de fotoacademie. Het ging dit keer over licht bij portretten. We hebben verschillende soorten belichtingen behandeld met een vaste lamp. Dus zijlicht, Rembrandtlicht, Tegenlicht, Marlene Dietrich licht en ga zo maar door. Zal binnenkort eens een foto plaatsen. Woensdagavond al mijn eerste model vast gepind. Denk dat ik die eens ga benaderen met Rembrandt licht.

Je hoort van me…

Geen opmerkingen: