dinsdag, september 19, 2006

We zijn weer begonnen.

Gisteren is de eerste les van het tweede halfjaar begonnen. Dat is natuurlijk altijd goed nieuws. Ik heb er heel veel zin in. Zeker nu alle opdrachten die ik overnieuw moest doen ook goedgekeurd zijn. Er zijn dus helemaal geen opdrachten meer die ik nog moet inhalen. Maar dat is tot nu toe. De eerste opdracht die moet worden ingeleverd zal zeker wel een paar keer over moeten. Die ligt namelijk in het verlengde van de doos. Nu moeten we een bloempot fotograferen, waarbij het verloop van licht naar donker vloeiend te zien is. Dus geen harde schaduwlijnen, maar vloeiende lijnen.

Daarnaast moeten we weer een zelfportret maken, een straatfotografie opdracht maar dan in Amsterdam (of een andere grote stad, maar Alkmaar is nog geen grote stad helaas). Een bedrijfsreportage, een serie portretten, een landschapsfotografie opdracht, een paprika waarbij de vormen heel goed verlicht zijn, en erotiek komt ook weer terug. Bovendien moeten we ook nog zes vrije opdrachten doen. Bovenstaand zijn trouwens nog maar de standaard opdrachten. Wekelijks krijgen we weer nieuwe opdrachten. Als jullie mij de komende tijd wat minder zien dan weet je waardoor het komt. Maar ik heb er wel ontzettend veel zin in.

Als je, je nog beschikbaar stelt als portret, of ander soort model, dan hoor ik het wel.

Laatst zijn we trouwens nog naar 'Kunst tot de Nacht' geweest. Dat was erg leuk weer. Elk jaar is het toch wel weer erg geinig om op een leuke manier de uittips van Alkmaar te zien. Galeries zijn dan open en er worden verschillende voorstellingen gedaan. In de Vest was er nu een voorstelling met muziek, fotografie en jezelf als stralend middelpunt. In Artiance was een kleine expositie van de werkgroep fotografie. Mijn foto hangt als eerste. En in Provadja was bier, Maaike, Marc en Rowena. Kortom erg gezellig.



Groet,
Martijn

1 opmerking:

Richy zei

Hoi Martijn,

allereerst mijn compimenten voor je blog. Leuk om te lezen, mooie en leuke foto's om naar te kijken.
Ik heb je blog gevonden door de magische woorden te googlen "doos fotoacademie". Ik wil beginnen met de fotoacademie aankomend schooljaar.
Ik ben benieuwd naar de studiebelasting. Hoeveel uur was je kwijt per week in het eerste jaar? Ik herken de horror en stressverhalen over de beoordeling. Zeker de halfjaarlijkse beoordelingen... daar lees je meer over op verschillende forums en blog sites. Jij bent nu bezig met welk jaar ??
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen want ik twijfel nog steeds of ik bereid ben eens per week tot op het bot afgezeken te willen worden door de docenten.
Zou je daar eens iets over willen vertellen?

Vriendelijke groeten

Richard