vrijdag, september 29, 2006

Zie hier, mijn Mona Lisa


Afgelopen woensdag begonnen met de foto’s voor het tweede half jaar. Om te voorkomen dat ik in de laatste week alle opdrachten moet doen, maar eens voortvarend begonnen in het nieuwe half jaar. Reeds in de tweede week is de eerste opdracht gedaan. Ik wordt nog wel eens een voorbeeldige student. De opdracht is drie portretten te maken van verschillend geaarde personen. Dus verschillend qua karakter etc. Ik hoop dus dat jullie het goede karakter van Dennis eruit halen. Daarnaast moeten de portretten scherp op de ogen zijn. Dat is nog verdomde lastig als het model donker bruine ogen heeft. Ik weet ook niet zeker of dit portret scherp op de ogen is, maar er zit er zeker eentje tussen.
Met mijn mobiele studio, lees oude lampen op een statief geplakt met Gaffertape kom je dus een heel end. Ik zelf vind het wel een erg mooie foto moet ik zeggen. Ook Denise is onderhanden genomen door mijn semi-professionele mobiele studio. Ook die zijn mooi moet ik zeggen. Mooie heldere ogen waar je goed op scherp kan stellen. Ik ben van plan meerdere portretten te maken en daar uit drie foto’s te kiezen. Dus je kunt je nog aanmelden als portretmodel.

Dit weekend staan de volgende twee opdrachten op het programma. Dat zijn technisch wat lastige opdrachten namelijk bloempot en appel. Het is dat de bedoeling dat je met belichting laat zien dat de voorwerpen rond zijn. Dat is nog moeilijker dan het lijkt. Dus daar ben ik wel even mee zoet.

Daarnaast moet ik ook nog zes vrije opdrachten doen. Ik zoek eigenlijk wat reportageachtige dingen. Dus evenementen of gebeurtenissen die je gedurende wat langere tijd kan volgen zodat ik daar een fotografisch verhaal van kan maken. Als jullie nog ideeën hebben dan hoor ik het graag.

Wellicht dus na het weekend een spannende foto van een bloempot en een appel. Reden te meer dus om deze site in de gaten te houden.

Groet,
Martijn

Geen opmerkingen: