maandag, oktober 02, 2006

Bloempot maakt het knap lastig.



Nou dit weekend naast de verjaardagen ook de bloempot gefotografeerd. Dat was nog knap lastig. Het principe is dat je de bloempot naast een raam moet hebben staan. Er valt dan van één kant licht op. Echter dat licht valt maar op de helft van de bloempot. De andere helft is schaduw. Dus in het midden van de pot vind je een harde schaduwlijn. Althans als je zolder niet wit geschilderd is. Want in dat geval wordt het licht weerkaatst en is de pot eigenlijk aan beide kanten verlicht. Dus het is zaak om de pot af te schermen van de weerkaatsing. Ik ben dus bezig geweest om de pot in een soort klein studiootje te plaatsen. Daarna met piepschuim het licht verlengt zodat je een verloop krijgt van licht naar donker. En dat is nog knap lastig. Op de foto zie je de opstelling. Ik ben vergeten de foto’s op een stickie te zetten, dus die hou je nog van me te goed. Vanavond maar eens aan de mentor vragen of ik op de goede weg ben.
De mentor zal ik dan meteen even lastig vallen met de belichting van mijn portretten van Dennis. Ik ben namelijk benieuwd of de foto’s voldoen aan de eisen. Dus als ik op de goede weg ben heb ik meteen een aantal nieuwe slachtoffers. Als het niet goed is, dan moet ik de volgende dus even anders belichten. Ben benieuwd.

Martijn

2 opmerkingen:

Marty zei

Toppie Joppie! Lekker bezig, jongen. Ga zo door. Er blijkt een hele wereld schuil te gaan achter die bloempotten. Die foto van die Tamil in je vorige post ziet er ook goed uit. Knappe gozer, komt vast uit een knappe familie. Ik wed dat zijn broer er ook goed uitziet.

Anoniem zei

Familie is inderdaad geweldig. Altijd gewillig voor een fotoshoot. Binnenkort weer?