dinsdag, oktober 17, 2006

Portret naar voorbeeld.

Ik kan je sinds gisteravond vertellen dat, dat behoorlijk lastig is. De bovenstaande foto is uitgezocht door mij op internet. Daarna moest je een belichtingsopstelling maken. Dat was al lastig. Maar dan ook nog echt de foto maken. Da’s nog veel lastiger. Ik had twee lampen op de tekening. Eentje van boven, en eentje schuin van achter. De lamp schuin van achter was te fel en dat werd dus uiteindelijk een reflectieschotje. Maar dan miste je nog steeds een aantal schaduwplekken die op de bovenstaande foto wel te zien waren. Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat die schaduwplekken kwamen door de mouwen van de trui, die mijn medestudent niet had. Ik zal die foto ook binnenkort eens uploaden, maar die moet ik eerst even omzetten van RAW naar Jpeg. Maar daarvoor moet ik eigenlijk eerst weer mijn nieuwe pc installeren, dus dat duurt wel even.

Gisteren ook de Erotiek 2 opdracht gehad. Die verschilt eigenlijk niet van Erotiek 1. Alleen is er een beeldonderzoek bijgekomen. Met andere woorden, ik moet op zoek naar Erotische foto’s. Echt een vervelende opleiding is dit. Nadeel is wel dat ik waarschijnlijk eerder een beeldonderzoek heb afgerond dan mijn zoektocht naar een model. Dat wordt nog wat.

Dit weekend lekker met z’n tweetjes een weekeendje weg geweest. We hebben een mooi hotel gezocht, zie foto en daar lekker twee overnachtingen geboekt. Dus vrijdag vanuit werk naar Oosterbeek gereden. Zaterdag Nijmegen ingegaan. Nijmegen is niet zo heel bijzonder vond ik. Waarschijnlijk door de grondige stedenbouwkundige acties van de geallieerden in ’44. Het is de oudste stad van Nederland, maar helaas is daar niet zoveel van terug te zien. Ze hadden wel leuke woonwinkeltjes. Daar gingen we naar binnen om een mooi schilderij te zoeken. Kwamen een leuk kastje tegen en zijn naar buiten gelopen met een salontafel. Erg mooi al zeggen we het zelf. Zijn er erg blij mee, dus dat is mooi meegenomen. Zondag nog lekker een heel stuk gefietst over de Veluwe. Steeds een stukje verder, en verder, en verder en uiteindelijk toch best een heel stuk gefietst. Kortom een heerlijk weekendje.

Groet,
Martijn

Geen opmerkingen: