woensdag, augustus 16, 2006

Druk bezig


De aanpassingen die ik moet maken vallen toch wat tegen. De ruimte serie die ik had gedaan moest overnieuw. Verleiding zou geen goed thema zijn. Echter de mentor die ik gesproken heb zei dat het wel kon, alleen dan met een andere uitsnede. Dus ik moet er dichter op. Dat gold eigenlijk ook een beetje voor de overige foto’s. Dus heb ik afgelopen zaterdag de serie 100 meter opnieuw gedaan. Weer terug naar het station in Alkmaar en liggend op trappen en knielend op de grond de reizigers gefotografeerd. Ik ben er nu echt dichter op gaan zitten. Ik denk wel dat ik nu een serie heb die er goed uitziet. Deze maar weer meenemen naar de tussenbeoordeling volgende week woensdag.
Gisteren ook de stoel overgedaan. Hoewel de stoel in eerste instantie is goedgekeurd, was deze bij de tussenbeoordeling afgekeurd. Nu ben ik de foto iets anders gaan benaderen en heb ik daar twee spiegels voor gebruikt. Wel aardig geworden, hoewel ik iets anders in mijn hoofd had. Gisteren ook maar weer eens mijn collega’s ingezet voor een accent foto. Deze is nu hopelijk wel goed gelukt. Hoewel er toch wel een beetje bewegingsonscherpte in zit. Pinhole heb ik nog steeds niet onder de knie. Vanavond maar weer eens opnieuw proberen. Blijft er evengoed nog een hele hoop opnieuw te doen. Dus de komende dagen zitten lekker vol. Wat ik ook nog niet goed heb is de afstemming van mijn scherm op mijn printer. De beelden op mijn scherm komen totaal niet overeen met de printer. Dat is nog een lastige kwestie. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik dat graag.

Wat me dan wel weer opvalt is dat als je met een camera bijvoorbeeld op het station staat je veel sneller aanspraak hebt. Vaak zijn dat opmerkingen als “Sja, interessant een trap.” Al moet ik zeggen dat die opmerkingen vaak door jongeren worden gemaakt die dan een beetje stoer willen doen. Maar ook mensen die fotografie ook leuk vinden en dan een vraag stellen en helemaal in gesprek gaan. Meestal zijn het technische vragen waar ik ook niet altijd antwoorden op heb. Maar het is wel leuk. Het is ook een bevestiging dat niemand er bezwaar tegen heeft dat ik daar loop te fotograferen en de meeste het niet eens zullen opvallen. Kortom dat zit echt zelf in mijn hoofd. Zoals ik eigenlijk al wist.

De foto hierboven is tijdens onze vakantie gemaakt. Daar heb ik eventjes wat tijd voor uitgetrokken omdat ik deze goed op de foto wilde hebben. Dus tas op de grond, camera erop en 30 seconden open laten staan. Erg leuk om te doen. De rest van de vakantiefoto’s is ook erg leuk. Dus als je ze nog eens wilt zien, dan moet je het maar even laten weten. Er is een perfecte selectie gemaakt van 790 foto’s terug naar 90 foto’s. Dus dat valt alles mee.

Groet,
Martijn

Geen opmerkingen: