maandag, augustus 21, 2006

Pinhole is da bomb

Dit weekend druk bezig geweest met de pinhole camera. Dat is natuurlijk wat moeilijk omdat je niet weet wat de juiste tijd is dat je de camera open moet laten staan. Gelukkig is Vera een geduldig model. Hoewel die uiteindelijk ook wel goed klaar was met het stil liggen en het kijken naar de televisie. Het lijkt dan misschien wel een goede manier van model zitten, maar als je echt drie keer achter elkaar een 20 minuten moet stil liggen, dan vergaat het lachen je ook wel. Je krijgt dan pijntjes en jeukjes op allerlei plekken, maar je kunt niet krabben omdat je stil moet blijven liggen. Maar ik moet wel zeggen dat ze heel erg mooi zijn geworden. Ik ben er wel blij mee.

Aanstaande woensdag is er natuurlijk weer een mentor uurtje. Dus dan zal ik weer met mijn foto’s naar de mentor moeten gaan om daar te horen of ik nu dan wel op de goede weg ben. Ik heb er wel weer goed vertrouwen in. Dit weekend druk bezig geweest met de opdracht ruimte. Het eerste thema “verleiding” heb ik iets aangepast. Maar ik heb er ook een thema naast. “Verdriet / treurnis”, daar vind ik ook wel een paar mooie foto’s tussen zitten. Dus die wil ik er eens naast zetten en dan kijken wat beter is.

Nou moet ik alleen nog de straat aanpakken. Maar dat is wel een moeilijke. Want simpelweg foto’s maken is niet voldoende. Ik zal eerst een visie op mijn straat moeten ontwikkelen alvorens ik de foto’s kan maken die op die visie slaan. Maar die visie op de straat vind ik al ontzettend moeilijk. Nou ja, eerst maar eens woensdag afwachten. Daarna nog 2 weken om de series eventueel aan te passen. Nou ja, eventueel, laat dat eventueel maar weg. Zullen wel verschillende aanpassingen nodig zijn.

Daarnaast ben ik ook nog bezig om wat meer tijd voor de fotografie te regelen door een aantal beslissingen te nemen. Dus wellicht binnenkort goed nieuws hieromtrent.

Geen opmerkingen: