maandag, november 27, 2006

Liefde is bedekt of verborgen

Na vorige week de eerste editie van de Portfolio opdracht te hebben ingeleverd, kregen we meteen de tweede opdracht. De eerste opdracht is trouwens afgekeurd. De thema’s die iedereen gekozen had, werden op het bord geschreven en een persoon moest daarna de foto’s op volgorde van thema plaatsen. Hij liet drie foto’s liggen waar hij niet zoveel mee kon. Een daarvan was mijn foto. Dus uit mijn foto werd al niet eens het thema liefde gehaald. Dat was niet echt een goed begin. Later legde de leraar uit dat mijn vader (weer hij) te veel aandacht naar zich toe trok. Hij was te goed in zijn rol. Als ik maar meer licht op de handen en de buik deed en ervoor zorgde dat de achtergrond onscherp was, dan was de foto beter geweest. Ik heb met mijn lage Photoshop kwaliteiten geprobeerd de foto digitaal te wijzigen. Maar ik denk niet dat die dan goed is. Dus ik ben bang dat hij opnieuw moet.

Zaterdag druk bezig geweest met de foto’s voor de tweede portfolio opdracht. Dat moest zijn liefde maar dan bedekt of verborgen. Roel kwam eigenlijk al snel op het idee om dan voetje te vrijen onder tafel in een restaurant. Dus Zaterdag in de “Studio” naast de Vest werd er flink op los gewreven onder tafel. Nu maar hopen dat men het ziet in de foto. Als valluik heb ik ook onderstaande foto nog gemaakt. Wellicht dat die dan verborgen liefde uitbeeld.

Zondag ook nog op de valreep mijn tweede poging van de te laat opdracht gefotografeerd. Mijn idee was om de bruid te laat bij de kerk aan te laten komen. De foto moest dan vanuit een hoog punt worden genomen om de gang naar de kerk dan goed in beeld te brengen. Als trouwauto is de Kever van Nico gebruikt. Trouwens ook echt te huur voor trouwpartijen. En ik moet zeggen dat ik hem heel leuk vind. Maar ja, hij moet nog worden beoordeeld.
Trouwens de nummer 2000 van mijn site, waar ik vanochtend een mail over heb gestuurd is Jikke geworden. Dus Jikke mag mij een foto opdracht geven.

Geen opmerkingen: