maandag, november 20, 2006

Thema is liefde

Sja, als de druk hoog is roep je rare dingen. Dus ik heb vorige week maandag toen je een thema moest roepen uit pure nood Liefde geroepen. Ik had toen nog geen foto in gedachten maar de leraar zei dat liefde goed te doen was. Toen kregen we de eerste opdracht. Dat was het uitbeelden van je thema (liefde dus) in combinatie met confrontatie of presentatie. Dus confrontatie, als zijnde dat je iemand met liefde confronteert en presentatie, als zijnde dat je liefde presenteert. Bij confrontatie schoot me meteen door het hoofd een stelletje dat de liefde bedrijft en dat de moeder dan binnenloopt. Maar ja, wie krijg je zo gek dat ze dat gaan uitbeelden. Dus dat idee moest ik laten varen. Mijn tweede idee was het confronteren van ouders met zwangerschap. Dat resultaat zie je hierboven. Mijn ouders moesten daar dan een beetje tuttig bijzitten, en verbaasd kijken naar de zwangere buik van Petra. Ik had hiervoor ook de hand van Ebbo nodig, maar die moest uiteindelijk werken. Dus heb ik maar even moeten invallen. Als klap op de vuurpijl nog even het jezuskruis opgehangen met als doel uit te beelden dat de ouders streng gelovig zijn en dus een zwangerschap zonder huwelijk niet echt zien zitten. Hopelijk wordt de foto vanavond goedgekeurd, maar ik hou mijn hart vast. Niet omdat ik het een slechte foto vind, maar meer uit ervaring.
Daarnaast vanavond nog een aantal foto’s inleveren. Daartussen zit ook de appel. Die foto zie je hierboven. Het doel is dat om een verloop in licht te hebben op de achtergrond. Terwijl de appel weer afzonderlijk is verlicht. Mijn foto is dus niet goed omdat er geen verloop in zit. Bovendien is de appel een beetje te erg verlicht. Dus die moet ik zeker overdoen. Maar ik wil eigenlijk even meer weten hoe je dat moet doen. Ik heb dus ook een foto van de lichtopstelling mee. Eens kijken wat daar aan moet veranderen.

Ik hou jullie op de hoogte.
Martijn

Geen opmerkingen: